logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۵۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به همت موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان،

اولین چهارقلوی گوسفند ژن دار در زنجان متولد شد

اولین-چهارقلوی-گوسفند-ژن-دار-در-زنجان-متولد-شد

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت:اولین گوسفند چهارقلوی ژن دار در موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان متولد شد.

به گزارش موج رسا; تولد اولین 4 قلوی ژن دار گوسفند افشار در موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان یکی از خبرهای مهم در حوزه دامداری محسوب می شود که می تواند زمینه فعالیت این نوع کار را افزایش دهد.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به تولید اولین گوسفند چهارقلوی ژن دار در موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان، خاظرنشان کرد: ژن این گوسفندان از خارج کشور وارد شده است.

شهامی با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در کشور و بر روی گوسفند نژاد افشار انجام شده است،تصریح کرد:سرعت رشد این گوسفندان دو برابر گوسفندان معمولی است و از کیفیت گوشت بالاتری نیز برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک هزار راس گوسفند در این مکان نگهداری می شود، افزود: دام های اصلاح شده هر هشت ماه 3 تا 4 بره به دنیا می آوردند.

این مسئول با بیان اینکه اولین بره ها در سال 86 متولد شد،افزود:15 هزار راس بره اصلاح ژن شده در این مکان وجود دارد.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: از  سراسر کشور دامداران متقاضی این بره های اصلاح ژن شده هستند.

گفتنی است،موسسه مصباح با رویکرد اشتغال و درآمدزایی در زنجان از مهرماه ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است.

توسعه باغ حسینیه اعظم زنجان با تولید نهال و علوفه دامی و گوسفند چند قلوزایی در زمینی به مساحت  ۷۵ هکتار انجام شده است،تولید نهال سیب پایه مالینگ (پا کوتاه) و صنوبر اصلاح شده از دیگر اقدامات این مجتمع در زنجان است.

در بخش دام نیز این موسسه با انتقال ژن چندقلوزایی به نژاد افشاری در این مدت کوتاه اقدام به تولید و عرضه این نژاد گوسفند را کرده است.

همچنین افزایش انواع پایه و ارقام نهال های میوه از قبیل پایه های پیرودوآرف گلابی، نهال GM، GF، گزیلا ۶، ‍C – ۲۹ (میروبالان)، گل محمدی، گردو، انگور کشمشی، سنجد، صنوبر اصلاح شده در این مجتمع انجام می شود. //ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر